Untuk wanita semua,  adakah anda tahu menggayakan sesuatu fesyen yang dikategorikan sebagai muslimah?  Untuk mereka yang mahu berhijrah ke arah fesyen muslimah, tentu boleh sahaja.  Kerana fesyen dan koleksi blous muslimah sangat banyak dan sangat selesa digayakan.  Muslimah sudah tentunya melambangkan kesopanan dan ketatasusilaan wanita sejagat.  Oleh itu apa salahnya kita bertukar pandangan dengan menggayakan posisi pakaian muslimah iaitu blouse.

 

Blouse Muslimah Moden

 

Untuk fesyen yang moden di fasa ini.  Blouse juga tidak ketinggalan untuk bermoden seperti fesyen yang lain.  wanita yang muslimah jugak sangat mencari blouse yang diingini.  Blouse juga diklasifikasikan fesyen yang popular mengikut trend yang ada.  Ha, sangat happening sekali tau jika anda semua mengumpul koleksi blouse.  Yelah, wanita semestinya mempunyai pelbagai koleksi seperti kasut, beg, seluar dan lain-lain lagi.  Anda pula bagaimana? huhuhu

 

tshirtmuslimah.com

 

Blouse juga ada ciri penggayaan yang tersendiri.  Wanita yang suka dengan cara fesyen yang lain boleh jugat memadankan dengan seluar bow cut yang sedang trend sekarang ni tau!  Blouse muslimah juga ada edisi yang sedang popular dengan corak, loose dan jenis material kain yang dikeluarkan.  Sebab itulah blouse mendapat permintaan yang tinggi dalam kalangan berfesyen.

 

 

sisleyfashion.en.alibaba.com

 

Untuk wanita yang bekerjaya juga boleh memakai blouse yang loose dan simple ini.  Padanan dengan seluar jenis slack membuatkan wanita yang memakainya akan kelihatan seorang yang berkarier dan menawan.  Wahh, siapa saja yang tidak mahu kelihatan sempurnakan.  Tambahan lagi bersemangat hendak bekerja harian.  huhuhu.

 

zoffya.com

 

Blouse jenis ini pula sememangnya popular pada masa kini.  Sesuai untuk dbawa kemana sahaja.  Jika untuk reunion pun sangatlah sesuai kerana simple tetapi bergaya.  Haa, apa lagi yang anda tunggu.  Cubalah memakai koleksi blouse popular untuk sekarang ni.  Yang pasti bergaya dan feminin iu penting untuk wanita.

 

Blouse Bercorak Songket

 

Mahukan sesuatu yang lebih klasik dan berlainan. Tetapi tidak ada pada edisi seperti blouse.  Eh yeke tiada?  sesuatu yang diingini pasti ada.  Seperti yang popular sekarang ni, blouse bercorak songket menjadi pujaan hati ramai wanita di masa kini.  Selalu sahaja songket hanya pada baju kurung dan baju pengantin.  Haa, blouse pun ada tau jenis bercorak songket!

 

 

ezytred.com

 

Tadaa,  blouse songket ini sesuai juga jik dipakai dengan kain yang loose.  Haa, bermacam stail boleh dibuat dan pakai untuk wanita yang kreatif berfesyen.  Hari raya yang bakal menjelma juga sangat ditunggukan oleh wanita untuk menggenakan blouse seperti songket ini.

 

 

fashionvalet.com

 

Untuk blouse bersongket boleh sahaj digayakan bagi wanita yang tidak berhijab.  Haa, jadinya wanita yang tidak bertudung tidak usah risau berkenaan dengan blouse yang mereka ingini.  Tentu ada sahaja blouse yang boleh dipakai oleh mereka yang dipakai oleh wanita muslimah.   Ingin dari yang lain juga tetapi bersongket?  Ha tengok ni!

 

 

fashionvalet.com

 

Ha ini lah dia fesyen blazer yang kian memuncak popular ini.  Blazer songket ini sangat istimewa dan jarang dipakai.  Tetapi untuk fesyen yang kian modenalis ini.  Blazer songket sangat digemari ramai dan menjadi terhangat dibutik pasaran.  Waa, hebat betul pukauan blazer songket ni kan.  Biasanya baju kurung sahaja yang ada songket.

 

Blouse Lace 

 

Wanita yang sangat suka mengumpul koleksi fesyen dari segi muslimah pasti tidak akan ketinggalan dengan blouse lace yang sangat simple dan loose ini.  Lace juga akan membuatkan wanita yang memakainya kelihatan menawan dan cantik apabila digayakan.  Jika dijual dipasaran, pasti blouse lace akan habis dulu kan.  Huhuhuhu,  Jadinya wanita yang mahu mula berfesyen boleh sahaja jika mereka memakai blouse jenis lace ini.

 

herdivaonlinefashion.com

 

Wahh, cantik betul blouse labuh yang jenis lace ni.  Wanita yang memakainya pasti akan kelihatan anggun dan sopan.  Lace juga mempunyai banyak rekaan yang popular untuk masa kini tau.  Cuba sahaja anda sesekali memakai pakaian jenis lace, pasti tidak mahu dah ke jenis pakaian yang lain. Huhuhu  Blouse lace yang labuh sesuai dengan pendirian wanita yang sangat mengikut syariat islam.

 

Mahu menggayakan blouse dengan kain? Eh ada ke?  Haa, mestilah ada.  Malah wanita yang bekerjaya juga memakai blouse bersama dengan kain.  Bukan llagi fesyen baru atau yang sudah lapuk.  Tetapi dengan menggayakan blouse lace ini pasti kelihatan bersinar dan cantik.  Jika untuk ke majlis kahwin juga ada saja wanita yang memakai pakaian seperti gambar di bawah ni tau.

 

 

zolace.com

 

Ha, inilah fesyen blouse lace dipadankan dengan kain.  Wanita yang ingin menggayakan busana seperti ini tidak perlu risau dengan selekeh mahupun ade yang londeh dimana-mana.  Kerana dengan fesyen jenis ini akan memastikan tudung mahupun lebihan kain yang dihiaskan akan terletak dengan kemas supay kelihatan cantik disitu.

 

muslimahclothing.com

 

Blouse lace yang bergaya ini sangat sesuai untuk berpasangan dengan seluar slack.  Itulah fesyen yang pelbagai rupa.  Bekerja juga haruslah berfesyen supaya  keyakinan diri seorang wanita akan berstatik.  Huhuhu.  Almaklumlah hari-hari wanita ada sesuatu yang perlu dibahagiakan.

 

 

 

Blouse campuran dengan kain chiffon juga memberikan ekspresi yang terhangat dipasaran butik.  Kain yang sudah semestinya lembut oleh chiffon akan membuatkan seseorang yang memakainya sangat tinggi dan loose.  Haa, siapa saja wanita yang tidak suka dengan chiffon ni kan.  Kain chiffon sangat cantik apabila digosok tau.

 

Blouse Ruffle

 

Haa, siapa sini yang menyukai blouse berkepak kepuk seperti zaman british dahulu kala?  Hahahaha, yang dimaksudkan blouse itu adalah blouse ruffle yang terhangat sekarang ni tau!  Kebiasaannya blouse ruffle ini dipakai dan sangat sesuai untuk ke pejabat, hadir temu duga dan menemu ramah orang.  Blouse yang mempunyai sebahagian yang bergebu ini sangat dominan untuk wanita yang sukakan pakian seperti formal dan separa casual.

 

aqeela-muslimah.com

 

Bagi wanita yang sukakan stail ruffle tetapi tidak mahu terlalu keterlaluan, ha bolehlah memakai blouse ruffle seperti diatas ini.  Untuk bekerja mahupun kekelas harian juga sangat disesuaikan tau.

 

radiusite.com

Okay, untuk saloma stail pula,  baju ruffle yang berkepuk ditangan ini sangat sesuai dengan anda.  Huuu cantik jika memakainya dengan yakin.  wanita yang memakai baju seperti ini sangat versatil dan feminin.  Ha blouse ni juga sesuai digayakan ketika ke pejabat tau.

 

nivarah.com

 

Blouse ruffle juga sangat sesuai dengan fesyen berkain tau.  Jangan pula anda semua malu hendak memakai dan memikirkan fesyen berpakaian ruffle dan kain itu pelik.  Tidak!  malash nampak sangat stylish tau.  Cubalah tukar penampilan ada dengan koleksi blouse yang terbaru.

 

Baiklah semua sampai disini sahaja coretan koleksi busana muslimah yang diperkongsikan ini. Semoga perkongsian ini dapat menolong wanita yang mahukan berfesyen muslimah.   Tunggu di blog akan datang ya.  Bye !